SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG INI. SILA TINGGALKAN PESANAN DAN JANGAN LUPA KOMEN DI ENTRY ABANG.

Tuesday 14 June 2011

KISAH DAN LAGU : Gugurnya Bunga Cinta - Laksamana

Assalamualaikum & Salam Bersatu semua.

Pagi-pagi ni abang nak ceritakan sikit mengenai topik yang abang namakan sebagai "KISAH DAN LAGU". Salah satu yang abang pilih ialah lagu yang diangkat oleh kumpulan Laksamana iaitu Gugurnya Bunga Cinta. Siapa diantara bloggers yang tak tahu lagu ni?

Nizam Arjuna (Vokalis Laksamana)



Lagu ini meletup sekitar tahun 1991 dan merupakan antara lagu yang berjaya berada di final AJL1991. Lagu ini merupakan ciptaan Ismail Ahmad Nawab dan lirik puitisnya ditulis sendiri oleh vokalis kumpulan Laksamana iaitu saudara Nizam Arjuna sekaligus mengangkat nama kumpulan Laksamana sendiri.

Apa yang menariknya, lagu ni mampu buat abang tangkap syahdu habis kalau layan. Kalau orang-orang yang frust ni abang berani jamin dia menangis la. Inilah kekuatan lagu-lagu rock lama, gandingan alunan muzik dan lirik mampu membunuh perasaan sesiapa yang mendengar. Sebab tu la lagu-lagu rock lama mampu bertahan sampai ke hari ni.

Untuk bloggers yang tak tahu lagu ni malahan tak pernah dengar, abang cadangkan korang dengar sekali. Cuba hayati setiap bibit lontaran lirik lagu ni, mesti korang akan jatuh cinta. Mesti lepas ni korang akan buang segala koleksi lagu-lagu indie korang tu. Cukup setakat ni dulu pengenalan segmen Kisah Dan Lagu menerusi lagu Gugurnya Bunga Cinta. Lepas ni abang akan coretkan banyak lagi lagu-lagu menarik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...