SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG INI. SILA TINGGALKAN PESANAN DAN JANGAN LUPA KOMEN DI ENTRY ABANG.

Thursday 16 June 2011

myMetro : Bapa acu pistol marah cikgu denda anak

Assalamualaikum & Salam Bersatu semua.

Awal pagi lagi abang dah terpacak kat office sambil membelek myMetro Online. Dalam banyak-banyak berita, yang ni agak macam menarik sikit. Korang klik je link di bawah ni.


Apa yang abang nak komen sikit la, sikap kebanyakan ibubapa sekarang yang terlalu manjakan anak mereka. Abang nampak jauh beza sewaktu zaman abang sekolah dengan sekarang ni. Kalau dulu, gangster macam mana pun kita tapi kita tetap respect dengan cikgu-cikgu kita. Kalau langsi macam mana pun cikgu tu, tapi kita tetap ada rasa hormat kat diorang.


Memandangkan zaman sekarang ni ibubapa terlalu manjakan anak, sampaikan cikgu kena acu pistol semata-mata sebab anak mereka didenda. Come on la, sayangkan anak tu ditangan-tangankan. Bukannya pergi tangankan cikgunya. Atas sikap ibubapa yang macam ni la menjadi punca kebanyakan budak-budak sekarang ni semakin tak dapat dikawal. 

Seandainya anak-anak tu gagal dalam pelajaran atau mungkin terlibat dengan gejala-gejala sosial ataupun gangsterism, adakah cikgu-cikgu jugak yang akan dipersalahkan oleh ibubapa yang terlalu manjakan anak ni? Sedangkan cikgu-cikgu menjalankan amanah mendidik anak-anak mereka, tapi mereka...Isk, bikin hati panas betul la.


2 comments:

syafiqa said...

mak bapak skng memang manja kan anak
sangat. satgi anak dah jadi penjenayah
baru depa nak riak.zzz.
tensen plak -.-

Ghab Van Hal said...

selamat hari bapa untuk bapak tuh..semoga die sedar..kekeke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...